Waar blijft het geld van de verkochte albums van een dode artiest?

Ik hoorde dat het laatste album van Avicii uit is en daarom vroeg ik me af waar het geld wat hij eruit haalt blijft.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
TurfGraver
4 jaar geleden
Zijn deel zal (als hij het bij leven niet anders geregeld heeft) naar zijn erfgenamen gaan.

Antwoorden (1)

De exploitatie van een nieuw album na het overlijden hangt af van de contracten die tijdens het leven van de artiest zijn gesloten met bijvoorbeeld een record label of een uitgever en waarin staat dat deze ook gelden ten gunste van de nabestaanden, dus dat het contract niet eindigt bij overlijden.
Ofwel de wettige erfgenamen zelf hebben nieuwe, postume contracten gesloten voor de release van een nieuw album.
SimonV