Kun je in Nederland geld lenen met een buitenlandse IBAN?

Ik woon in NL werk in NL en heb een buitenlandse betaalrekening, kun je hiermee in aanmerking komen voor leningen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt een persoonlijke of doorlopende lening afsluiten in Nederland. Indien je hiervoor in aanmerking komt, vergelijk goed! Volgens mij heb ik alle banken en kredietverstrekkers gelezen. Wat altijd belangrijk is, is dat je in Nederland woont en werkt (of een uitkering ontvangt). Natuurlijk zijn er nog meer voorwaarden. Deze verschillen per verstrekker (denk aan leeftijd, startbedrag...) Nergens, maar dan ook nergens heb ik gelezen dat je over een Nederlandse betaalrekening moet beschikken. Je moet natuurlijk wel een betaalrekening hebben waar ze eventueel het bedrag op kunnen storten. Wat veel belangrijker is, is dat er wordt gekeken of je een BKR-registratie hebt. Indien je deze hebt, wil dat niet zeggen dat je geen lening kunt afsluiten. Een abonnement met mobiel wordt ook al bij het BKR geregistreerd. Kortom, er wordt gekeken of je de middelen hebt om een bepaald bedrag te kunnen lenen. De verstrekker wil wel zijn geld terug. Wees ook verstandig. https://informatie.rente.nl/lenen/voorwaarden-lening

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100