Wat is het verschil tussen non exclusief en exclusief in dit geval bij rap beats?

Ik maak een al een tijd beats en af en toe heeft er wel is iemand interesse en op beatstars (een website waar je, je beats op kunt zetten voor verkoop) kan je een beat te koop zetten en ook voor non profit aabieden met een voicetag. Dus gebruik zonder winst zeg maar.

Maar nou zit ik met de vraag bij het verkopen.
Je hebt non exclusief in mp3, en exclusief in mp3 en wave wat je kunt aanbieden voor een prijs.

Wat zijn die verschillen precies en als iemand je beat exclusief koopt dan kan je hem zelf ook niet meer gebruiken zo iets hoorde ik ??

Alvast bedankt

5 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Exclusief verkoop je de rechten volledig aan 1 partij. Je mag daarna niet nogmaals de beat verkopen of idd zelf gebruiken.

Non-exclusief verkoop je de rechten voor gebruik aan zoveel mensen als je wil.
---

Het verschil is dus het aantal mensen welke je je beat kan verkopen.
Toegevoegd op 15 februari 2019 23:16: tekst
5 jaar geleden
andyka
5 jaar geleden
Ik snap het nu. En weet je toevallig ook of bij die non exclusief de voicetag erbij moet of kan je dat zelf bepalen. Zeg maar zo een tag dat de beat van jou is. Maar de rest is nu duidelijk, erg bedankt
LeonardN
5 jaar geleden
Dat zal je zelf mogen bepalen. Niet iedereen vindt het ten alle tijden slim om zo'n tag erin te doen. https://twitter.com/BeatStars/status/796511197822496768
andyka
5 jaar geleden
Thanks ja sws op yoube etc zet ik de tag er wel bij voor het geval iemand het ongevraagd wilt gebruiken maar op de verkoop is het niet perse nodig natuurlijk. Erg bedankt voor je tijd man