ISP zet contracten niet stop, hoe moet ik dit oplossen?

Ik heb jaren geleden een domeinnaam en webhostingpakketje afgesloten bij een niet nader te noemen Internet Service Provider.
Het domein heb ik niet gebruikt, dus na een jaar heb ik schriftelijk de benodigde papieren (SIDN Afmeldingsformulier + Contractbeëindigingsformulier van ISP) opgestuurd en ging er vanuit dat het niet meer verlengd zou worden.
1 jaar later krijg ik gewoon weer een rekening van deze 2 diensten.
Ik heb toen gemaild en mijn verhaal uitgelegd dat ik alles had opgestuurd.
Ik kreeg een reactie terug dat ze het zouden uitzoeken.
Na 2 weken niks meer gehoord en de factuur toch maar betaald.
Uiteraard WEER diezelfde formulieren opgestuurd.
Na 1,5 maand geen bericht van ontbinding ontvangen dus weer gemaild.
Nu een maand later, geen reactie mogen ontvangen.
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Het gaat maar om een pakketje van 15/pj maar het gaat voor mij om het principe.

Groet,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe groot het bedrijf is maar ik zou zeggen stuur ze een e-mail op waarbij je ze 5 werkdagen de tijd geeft om het geld terug te storten (noem een datum als harde deadline) en als ze tegen die tijd nog steeds niet hebben gereageerd dan zal je contact opnemen met SIDN om te kijken of zij dit wel een normale gang van zaken vinden. Bel dan naar SIDN en vraag of je opheffingsformulier is aangekomen -- zoniet, dan geef je de ISP aan en geef je je geschil aan. Mogelijk kunnen zij iets voor je betekenen.

Als tweede optie kan je nog dreigen om contact op te nemen met het datacenter waar de ISP zijn serversystemen heeft staan. Geef bij hun aan dat je dit wel een hele dubieuze gang van zaken vindt en of zij het wel normaal vinden om zulke klanten te hebben.

Derde optie is om tegen het bedrijf te zeggen dat je een negatieve review zal plaatsen op de website WebHostingTalk.NL dit is een plaats waar veel ISP's en hun klanten met elkaar communiceren.

Als je hebt gemaild zou ik ze nog wel even bellen of ze jouw e-mail hebben ontvangen. Stuur je e-mail werkelijk naar alle bedenkbare adressen zoals: info@.. helpdesk@.. support@... service@... admin@...

Je kan ook nog achter meer e-mailadressen komen (o.a. van het datacenter waar de ISP op aan is gesloten) door een SIDN WHOIS op je geregistreerde domein uit te voeren via onderstaande link: https://www.sidn.nl/nc/nl/over-nl/whois/ .

Succes!