Hoe kan ik financieel uit huis gaan met weinig financiële middelen?

Hallo allen,

Ik zit met een enorm groot dilemma. Ik ben genoodzaakt om uit huis te gaan, omdat mijn thuissituatie nauwelijks nog leefbaar is. Lang verhaal kort: mijn vader is na het overlijden van mijn moeder een alcoholist met een seksverslaving geworden en de manier hoe hij mij en het huis behandelt is gewoonweg verschrikkelijk. Ik zal dus wel uit huis moeten. Het vroegste dat ik dit kan doen zal september zijn, omdat ik ga studeren en dan pas kan lenen bij DUO. Ja, vrij dom, lenen om uit huis te kunnen, maar ik heb geen andere keuze. Ik werk namelijk wel, maar lang niet genoeg om van te leven. Ik ben van plan iets met mijn vriend te gaan huren, maar ik kan van hem waarschijnlijk financieel niet heel veel verwachten. Hij woont in Zuid-Holland en die kant zouden we dus ook op gaan, echter liggen de prijzen hier aardig hoog qua huur en als twee studenten kom je ook niet overal voor in aanmerking.

Nou is dus mijn vraag: hoe kan ik financieel er toch voor zorgen dat ik als student uit huis kan met mijn vriend? Thuis blijven wonen is écht geen optie. Ik hoop dat jullie mij wegwijzer kunnen maken, want ik ben radeloos.... Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Antoni
5 jaar geleden
Misschien kan je al veel eerder bij een ander familielid "op kamers" gaan wonen? Dat kan waarschijnlijk goedkoop, en met wat geluk met als enige tegenprestatie dat je slechts helpt in het huishouden.

Antwoorden (1)

Als je toch niet veel van je vriend kunt verwachten, zoek voor jezelf een kamer, dan kun je later altijd nog iets samen met je vriend zoeken, daar is nog tijd genoeg voor. Er zijn talloze studenten die met een bijbaan hun eigen kosten dragen, misschien niet makkelijk, maar het kan wel. Meubel en andere spullen vind je bij kringlopers of op gratis af te halen pagina's.
Uit nood bij je vriend gaan wonen is geen goed idee, het kan goed gaan, maar de kans dat het uit gaat tussen jullie is ook aanwezig, en dan zit je met een te dure woonruimte
anneliez