Is het verstandiger om in Turkije mijne euro's in te wisselen voor turkse lira's?

Ik heb gehoord dat je dan goedkoper uit bent dan wanneer je in Turkije met euro's betaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (6)

Het best kan je omwisselen bij de gewone bank in Turkije,niet bij zo'n wisselkantoortje.Bij de bank krijg je meer.
Je kan inderdaad vaak met euro's betalen,maar meestal wordt er dan afgerond ten gunste van de verkopers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is dat juist. Als je in euro's betaalt betaal je omgerekend vaak meer dan in lira's. Ik zou en en doen. Zorg er ook voor dat je gepast geld hebt als je in euro's betaalt. Anders loop je de kans opgelicht te worden met het wisselgeld. Verscheidene Turkse munten lijken verdacht veel op onze euromunten maar zijn dus stukken minder waard. Het scheelt 50 tot 75 procent is mij verteld. Pas dus op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je geld beter in Turkije omwisselen dan in Nederland. Het verschil kan al gauw oplopen tot zo'n 20%. Vraag wel vooraf bij het wisselen wat er aan provisie gerekend wordt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in Turkije goed met euro's betalen. Als de verkoper probeert om het bedrag naar boven af te ronden, kun je zeggen dat je het daarmee niet eens bent. Turken onderhandelen graag over de prijs en als toerist doe je daar gewoon aan mee. Als je de prijs te hoog vindt en daarom het artikel niet wilt kopen, zal men al snel in prijs zakken.
Je kunt voor jezelf de lira's omrekenen in euro's en dan weet je meteen of iets te duur is.
En al vind je het niet te duur, dan nog is onderhandelen een goed idee. Meestal krijg je wel wat van de prijs af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Turkije verlaat en nog turkse lira's over hebt worden deze niet meer omgewisseld, hebben geen waarde meer en ben je dus kwijt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dan kom je wat goedkoper uit.