Mag ik iets maken van andermans materialen en dat zelf verkopen?

Ik wil graag via Etsy en hobbymarkten etc een bepaald soort armband verkopen, een eigen ontwerp. Hiervoor wil ik online kralen bestellen en ik gebruik ook veters van een bepaald merk. Mag ik dit zomaar verkopen? Eventueel met vermelding van de webshop waar ik de materialen vandaan heb?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja. Veel producten op de markt zijn een combinatie van andere producten. Het is niet nodig te vermelden waar je het vandaan hebt. Enkel als een bedrijf het alleenrecht heeft een bepaald product te verkopen in een bepaalde regio(land) zou het niet mogen, met kraaltjes en vetertjes lijkt me dat geen probleem.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Plus ! Ik krijg het gevoel dat de vragensteller de regels van het auteursrecht probeert toe te passen, maar die zijn hier niet van toepassing.
LeonardN
5 jaar geleden
Inderdaad. Dat zou bij dergelijke gevallen echter een ramp worden. Neem een huis of een auto of een PC of smartphone. Die zitten tjokvol componenten van allerlei andere bedrijven. Als ze dat bij verkoop zouden moeten melden zou de lijst een aparte pagina innemen.
Reddie
5 jaar geleden
Inderdaad, Plus.
VS heeft niet goed nagedacht.
Overigens, zelfs deze reactie bestaat al uit woorden, en letters, die iemand anders ooit heeft bedacht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heel erg bedankt.