Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg nog geen stufi, hoe moet ik rekeningen betalen?

Mijn moeder kan ook niet alles betalen en ik heb geen inkomen omdat ik te druk ben met school en in het weekend met stage, dus hoe moet ik rekeningen etc gaan betalen? En via waar en hoe kan dit eventueel wel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
493
Ritsuka
5 jaar geleden
Heb je niks op je spaarrekening staan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Noodzakelijke kosten zullen je ouders nog moeten betalen, zij zijn verantwoordelijk voor je levensonderhoud. Ze kunnen daarvoor onder voorwaarden nog kinderbijslag ontvangen zolang je geen studiefinanciering ontvangt en eventueel ook nog kindgebonden budget. Levensonderhoud heeft overigens te maken met wat noodzakelijk is; ze hoeven geen kosten te betalen voor je mobiele telefoon of vakanties. Wel de noodzakelijkr kosten van eten, drinken en een dak boven je hoofd.
Hebben ze ook voor het noodzakelijke geld te kort, dan kunnen ze eventueel naar de gemeente voor een bijstandsuitkering. Daarvoor gelden strenge eisen. En zelf kun je door de week een bijbaan zoeken als bijv. vakkenvuller bij een supermarkt.
(Lees meer...)
Computoon
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding