Moet je een vergunning hebben voor handelen?

Als je via bijvoorbeeld een instagram account probeert een handeltje op te zetten, of een website aanmaakt, en daar dingen op wil verkopen, moet je daar iets voor aanvragen ofzo? Het gaat om e-sigaretten aka vape, en e-liquids, het is niet heel heel veel ofzo, maar het gaat ongeveer om een paar duizend euro per kwartaal wat ik ermee verdien, maar ik vraag me af of als ik het ga uitbreiden met eventueel een website, er een vergunning ofzo voor moet hebben... of ben ik al fout bezig? alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het gaat er in eerste plaats wel om, wat je wilt gaan verkopen. Er zijn zaken waar je altijd een vergunning voor moet hebben, ook als je een fysieke winkel wilt beginnen. Voor alle andere zaken valt het allemaal wel mee. Als je net begint, en het nog geen handel is om in je levensonderhoud te kunnen voorzien, heb je nog niet veel nodig. Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel is pas nodig als het een oinderneming wordt. Wel moet je de inkomsten van je handel bij de belastingdienst opgeven als extra inkomsten.

Bronnen:
https://www.ondernemeneninternet.nl/webwin...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100