Hoe moet ik mijn kaartnummer/pasnummer invullen?

Ik wil graag iets kopen maar ze accepteren alleen pasnummers met alleen cijfers. Ik heb een ING bankpas en er zit een letter in het midden van het pasnummer, dus ik weet eigenlijk niet eens of ik dit met mijn bankpas kan betalen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
132K
SimonV
5 jaar geleden
Waar wil je iets kopen? Bedoel je een creditcardnummer?
LeonardN
5 jaar geleden
Als je 16 cijfers in moet vullen is het haast zeker een creditcardnummer. Je betaalpas is een debetkaart. Op buitenlandse sites kan je zelden betalen met iDeal/bankrekening.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Draai het gewoon om vraag om de gegevens van de shop en de factuur nummer van je bestelling, en maak het zelf over als het een goed bedrijf is.
Verkoop is van goed vertrouwen doen ze dat niet met u waarom zal u dan deze shop dan wel vertrouwen. en zoek altijd even op Google of er iets bekend is over dit bedrijf of shop.
LeonardN
5 jaar geleden
Als men ook nog een "expiration date" of vervaldatum vraagt weet je zeker dat het gaat om een creditcard.

Antwoorden (2)

Daar wordt het nummer van een creditcard mee bedoelt. Met alleen een bankpas kun je geen digitale betaling verrichten.
bedoelt = bedoeld.
Toegevoegd op 23 augustus 2018 20:16: tekst
Amadea
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Ik betaal regelmatig aankopen digitaal met mijn bankpas
Amadea
5 jaar geleden
Dat kan niet. Je zult eerst naar de inlog van jouw bankrekening moeten, of een speciaal apparaat gebruiken dat jouw bankpas kan lezen.
ronron1212
5 jaar geleden
Koop je wel eens iets bij bol.com
LeonardN
5 jaar geleden
Hoewel dit zeer waarschijnlijk over een creeditcard gaat is de opmerking dat je met alleen een bankpas geen digitale betaling kan verrichten wat vreemd. Je kan wel met een bankrekening/bankpas online betalen via ideal. Ja dan heb je nog een extra apparaatje nodig of een smartphone, maar die zal de vrager ook wel hebben.
Als je iets wilt kopen doe je dat met je bankrekeningnummer. Als daarna nog je pas nummer wordt gevraagd dan kan je dat ook invullen met een letter er in
ronron1212
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
De vraag vermeldt expliciet dat er enkel cijfers gegeven kunnen worden. Dat lijkt te duiden op een site die cc accepteert. Als je iets op een buitenlandse site wil kopen kan dat zelden met je bankrekening.
ronron1212
5 jaar geleden
Koop je wel eens iets bij bol.com dan kan je direct betalen met je bankkaart.
LeonardN
5 jaar geleden
Bij bol.com kan je vast op rekening betalen maar wie zegt dat de vrager daar wat wil betalen? Die kan net zo goed op een buitenlandse site wat willen bestellen. Dan kan je niet met in de regel niet met bankrekeningnummer betalen, maar zal je waarschijnlijk met creditkaartnummer moeten betalen. Dat zijn enkel cijfers (zoals de vrager precies aangeeft) en kan je dus geen letters invullen. Je verwart wat kan, met wat veel voorkomt en al helemaal met de situatie waarover de vrager een vraag stelt. Lees nogmaals goed:
"Ik wil graag iets kopen maar ze accepteren alleen PASnummers met alleen cijfers" Een pasnummer is geen bankrekeningnummer.
Overigens hebben bankrekeningnummers ook letters.
ronron1212
5 jaar geleden
@LeonardN wel eens een spel gekocht wat je direct wilt hebben bij bijv bol.com kan je direct betalen en daarna direct downloaden. En waar staat dat de vraagsteller in het buitenland iets wil kopen. ik kan bij bijna elke webwinkel direct betalen dus niet op rekening en dat doe ik met me bankcard.
LeonardN
5 jaar geleden
Ja ik koop haast alleen nog online. In Nederlandse winkels geen probleem, dan betaal ik met iDeal. In buitenlandse winkels moet ik dan vaak met creditcard betalen (heb ik ook). Heb jij wel eens met creditcard betaald? Dat je een 16 cijferige kaartnummer in moest invullen en geen letters in mag vullen? Ik denk het niet, want dan zou je net als ik SimonV en Amadea de ingeving krijgen dat de vrager met dat probleem zit. Althans op het moment dat deze geen creditcard heeft. Als deze een optie als iDeal had gekregen had het wel gelukt waarschijnlijk.\ Als je iets wilt kopen doe je dat met je bankrekeningnummer. Neen. Als je online iets wil kopen doet je dat in Nederland met iDeal en in het buitenland vaak met een creditcard of Paypal-rekening. Is er enkel de optie voor creditcard moet je een getal (kaartnummer) in tikken waar geen letters inzitten. Iets wat exact overeenkomt met waar de vrager mee zit.
ronron1212
5 jaar geleden
@LeonardN ik heb zeker een creditkaart.Maar om te kunnen betalen bij een webwinkel in nederland vul je je rekeningnummer in en je kaartnummer en de ing bank heeft een kaart nummer 11n11 bijvoorbeeld maar dus 2 cijfers een letter een weer twee cijfers.
tinus1969
5 jaar geleden
@ronron1212, alles wat je schrijft gaat uit van een Nederlandse webwinkel die Nederlandse debetkaarten (zoals Maestro) accepteert.
Er zijn echter ook hordes buitenlandse webwinkels. En die accepteren geen Nederlandse debetkaarten.
ronron1212
5 jaar geleden
@tinus1969 er staat nergens dat het om een buitenlandse betaling gaat of buitenlandse aankoop