Wat kan ik als huurder doen als buitenlandse verhuurder de terugbetaaltermijn schendt?

Mijn ex-verhuurder van mijn kamer uit Duitsland heeft volgens de wet/het contract tot 6 maanden na het einde van de huur de tijd om mijn borg terug te betalen. Deze maand is hiervoor de laatste maand. Ik heb al herhaaldelijk verhuurder hierop geattendeerd dat borg nog terugbetaald moest worden. Wat zijn mijn rechten en plichten wanneer verhuurder het ook deze maand nog steeds niet terugbetaald? In het contract is er hier niks over vastgesteld dat ik dan bijvoorbeeld recht heb op x% extra.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

In Duitsland is een vereniging, die huurders kan helpen met legale hulp en advies, de Mieterschuts-Vereine. De meesten dorpen en gemeenten in Duitsland hebben hun eigen vereniging, die in het telefoonboek zou moeten staan van de betreffende gemeente.
Maar er is ook een landelijke bond:
Deutscher Mieterbund
Tel. 0221/94077-0
E-mail: info@mieterbund.de

Je zou dus contact op kunnen nemen met de plaatselijke vereniging, of met de landelijke bond.