Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik als huurder doen als buitenlandse verhuurder de terugbetaaltermijn schendt?

Mijn ex-verhuurder van mijn kamer uit Duitsland heeft volgens de wet/het contract tot 6 maanden na het einde van de huur de tijd om mijn borg terug te betalen. Deze maand is hiervoor de laatste maand. Ik heb al herhaaldelijk verhuurder hierop geattendeerd dat borg nog terugbetaald moest worden. Wat zijn mijn rechten en plichten wanneer verhuurder het ook deze maand nog steeds niet terugbetaald? In het contract is er hier niks over vastgesteld dat ik dan bijvoorbeeld recht heb op x% extra.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
940

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In Duitsland is een vereniging, die huurders kan helpen met legale hulp en advies, de Mieterschuts-Vereine. De meesten dorpen en gemeenten in Duitsland hebben hun eigen vereniging, die in het telefoonboek zou moeten staan van de betreffende gemeente.
Maar er is ook een landelijke bond:
Deutscher Mieterbund
Tel. 0221/94077-0
E-mail: info@mieterbund.de

Je zou dus contact op kunnen nemen met de plaatselijke vereniging, of met de landelijke bond.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding