Op wat voor punten zou je moeten letten bij het zoeken van een outsourcepartij?

Ik schrijf een adviesrapport met als reden het voordragen van een nieuwe ontwikkelpartij voor software. Hierbij wil ik graag mijn conclussie goed kunnen onderbouwen. Enig idee op wat voor criteria ik mijn rapport kan bouwen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij deze een inhoudsopgave (van onderstaande link) hou ajb rekening met de uitbestedingsparadox!

Dat betekent: Ga niet outsourcen voordat jezelf de zaken onder controle hebt, de paradox: uitbesteden wordt vaak gedaan wanneer men zelf het gevoel heeft de zaken niet meer helemaal onder controle te hebben.

Omdat je het "heft" uit handen geeft heb je nog minder controle over allerlei zaken, de andere partij kan dan in sommige gevallen haar wil aan je opleggen!

Inhoudsopgave
Versiebeheer 3
Distributielijst 3
1 Inleiding 4
1.1 Achtergrond Service Level Agreement 4
1.2 Doel van de SLA 4
1.3 Gerelateerde documenten 4
1.4 Goedkeuring en beheer SLA 5
2 Inleiding 6
2.1 Scope van de dienstverlening 6
2.2 Te leveren diensten Beheer 6
2.3 Te leveren diensten Onderhoud 7
3 Servicelevels Beheer 8
3.1 Helpdesk 8
3.2 Incident Management (eerste lijn) 8
3.3 Incident Management (tweede lijn) 8
3.4 Incident Management (afhandeling van problemen) 9
3.5 Quick Shop Services 10
3.6 Standby werkzaamheden 10
3.7 Service Level Management 11
4 Servicelevels Onderhoud 12
4.1 Release Management 12
4.2 Software Control and Distribution 13
4.3 Impact Analyses 13
4.4 Realization 14
4.5 Acceptatietest Ondersteuning 15
5 Rapportagestructuur 16
5.1 Algemeen 16
5.2 Rapportagestructuur 17

http://www.aslbislfoundation.org/component/option,com_docman/task,doc_download/gid,166/Itemid,24/lang,nl/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Outsourcen is niet hetzelfde als software-ontwikkeling door een andere partij laten doen. Ik ben ingegaan op het outsourcen, als je een antwoord wilt op het ontwikkelingsverhaal laat me dat dan even weten ajb. Succes!!

Andere antwoorden (2)

- ervaring
- kosten
- Levertijd
- Garantie systeem
- Vergoedingen bij te late levertijd
- Onderhoudscontract
- Bug-verantwoordelijkheid
- Flexibiliteit tot aanpassen wensen tussentijds
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is belangrijk dat men alles goed documenteert. Niet dat als er dadelijk een dingetje veranderd moet worden, dat iemand anders de complete programmatuur weer door moet spitten. documentatie dus in ieder geval. Wellicht kunnen anderen hier meer aan toevoegen.