Wat zijn goede redenen om niet op een afspraak te verschijnen?

En om vervolgens geen factuur te sturen voor de no-show van de klant? Of gewoon áltijd je regels naleven, ongeacht de situatie? (gaat hierbij om een nieuwe klant)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als bedrijf moet je de regels duidelijk en consequent houden. Bij minimaal 24 uur van te voren afbellen, geen kosten. Bij overmacht/calamiteiten (nader te bepalen door dienstverlener) b.v. - Bij overlijden (binnen de familie) - Bij plotseling ziek worden of een ongeluk krijgen - Een gebeurtenis waar de klant zelf niets aan kan doen, denk b.v. aan autopech. Probeer zo veel mogelijk vast te leggen in de voorwaarden, zodat er geen misverstanden over kunnen ontstaan. Toegevoegd na 3 minuten: Bij mijn mondhygiëniste hebben ze de volgende regel: 1 keer een afspraak niet nakomen, geen kosten 2e keer, 75% van de kosten betalen 3e keer 100% van de kosten betalen Kom je daarna nog een keer niet opdagen, laten ze je alle keren alsnog betalen. Voor beide partijen gunstig lijkt mij.

ik ga er vanuit dat de klant niet is komen opdagen en je je nu afvraagt of je wel of niet je tijd moet factureren. Bekijk het even vanuit de kant van je klant. Hoe zou het overkomen als je een factuur stuurt? Wellicht kan je hun beter zeggen dat je nog wel met hun verder wilt, maar een richtlijn stellen. Dat als ze volgende keer weer niet komen, ze moeten gaanbetalen. Dat is netter dan nu gewoon een factuur sturen. Een goede relatie betekend goede reclame. Dat is meer waard dan dat uurtje van jouw tijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100