Wat betekent HODL?

Het heeft te maken met cryptocurrency en wordt in combinatie gebruikt met Bitcoins, Ethereum, Ripple etc. Is dat hetzelfde als HOLD (wachten)? Waarom zijn de laatste 2 letters omgedraaid?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als de coin die je hebt aan het crashen is, moet je vertrouwen blijven houden dat deze in de toekomst weer stijgt in waarde. Je verkoopt de cryptovaluta dan niet, maar met veel pijn, doorzettingsvermogen, bloed, zweet en tranen, blijf je de munt in je wallet houden. Je blijft vasthouden aan de munt en verkoopt niet voordat deze weer stijgt in waarde. Je HODL’d hem.

Andere betekenis
Soms wordt de term ook gezien als Hold On for Dear Life. Oftewel: blijf de munt vasthouden alsof je leven er vanaf hangt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Achtergrond
Hodl is bedacht door een forumlid van Bitcointalk, genaamd: GameKyuubi. De beste man had – naar eigen zeggen – wat whisky gedronken en schreef in een forumpost: "I am hodling". Andere mensen reageerden er ook vlot op met de termen: “I am a hodler too” (Ik ben ook een hodler).
https://bitcointalk.org/index.php?topic=375643.0

Toegevoegd na 44 minuten:
GameKyuubi typte het woord de eerste keer verkeerd, bij een nieuwe poging werd het weer "Hodling" en toen liet hij het maar zo.
SimonV