Kunnen mijn kinderen bij mijn overlïjden het koophuis van mijn huidige man opeisen?

Ik heb 2 volwassen kinderen uit een eerder huwelijk die ik om trieste redenen niet meer zie. In 2015 ben ik getrouwd met mijn huidige man. Op basis van het inkomen van mijn man hebben we vorig jaar een huis gekocht. Omdat ik hartpatiënt ben, werk ik parttime en aangezien ik eerdaags weer geopereerd moet worden willen mijn man en ik een testament opstellen. Als ik zou komen te overlijden, is mijn man bang dat de kinderen aanspraak zouden kunnen maken op ons huis. Eigenlijk wil ik mijn kinderen onterven, zodat mijn man alles kan doen met ons huis wat hij wilt. Hij is namelijk wel diegene die de hypotheek betaalt en aflost. Wat zijn onze rechten? Zelf heeft mijn man geen kinderen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Kinderen kun je niet onterven, in die zin dat ze recht blijven houden op de 'legitieme portie'. Ne betreft het hier een huis en ik weet niet of dat op jullie beider naam staat of dat er bv een deel eigen vermogen van jou in zit etc.. Omdat er veel meer informatie nodig is adviseer ik je gewoon even te bellen met de notaristelefoon. Mogelijk dat een testament op de langstlevende al veel oplost. Dan heeft je man de zekerheid dat tot zijn overlijden het huis niet opgeeist kan worden door evt. erfgenamen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100