Moet ik belasting betalen op geld dat ik ontvang uit het buitenland wanneer ik me uit de gemeentelijke basisadministratie uitgeschreven ben?

Mijn Thaise man en ik runnen een aantal B&B's in het buitenland. In de vele jaren hiervoor ontvingen we de verdiensten op mijn man's thaise rekeningen maar sinds dit jaar willen we de schuld op mijn huis in NL beetjes by beetjes af gaan lossen en laten we een deel van de verdiensten van de airbnb's op mijn NL rekening. Moet ik dit aangeven bij de belastingdienst?

Het is belangrijk om te vermelden dat ik niet meer ingeschreven ben in Nederland en dat ik nog een huis heb in NL dat ik verhuur aan permanente huurders.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

U bent niet meer in Nederland ingeschreven. ALS de inkomsten van bed- en breakfast al belast zouden zijn, is dat in het land waar u woont. In elk geval niet in Nederland.

U bent wel (buitenlands) belastingplichtig in Nederland vanwege uw eigen woning in Nederland. De verhuurde woning zit in Box 3. Verhuuropbrengsten zijn vrij. Over de waarde van de woning minus de hypotheeklening betaalt u Box 3 belasting. Als de hypothecaire lening nog hoog is, kan het zijn dat u helemaal geen Box 3 belasting hoeft te betalen.
fisbel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel erg bedankt! Dus ik kan dus het beste een belastingaangifte doen en kijken wat er uitkomt als ik het goed begrijp? En dan de inkomsten uit het buitenland hoef ik niet op te geven, klopt het?
fisbel
6 jaar geleden
U zult vanwege de eigen woning verpllicht aangifte moeten doen in Nederland. Wacht u op de brief van de Belastingdienst. De inkomsten van B&B hoeven in deze aangifte niet opgenomen te worden.