Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn bankrekening loskoppelen van mijn ouders?

Ik zit bij Rabobank en mijn ouders kunnen tot mijn 18e dus meekijken met wat ik koop, en ik kan niet online bankieren. Dat mijn ouders meekijke vind ik niet een groot probleem, maar telkens als ik iets over wil maken meot ik het aan mijn ouders vragen om te doen terwijl vriendinnen van mij het zo via een app op hun telefoon kunnen doen. Ik ben 17 en heb het er met mijn ouders over gehad en zij vinden het prima om mijn rekening los te koppelen. Nu weet ik alleen niet hoe, op het internet kan ik er niks voer vinden, kan dit online, of moet ik naar de bank om dit te regelen? Alvast bedankt voor u/jou reactie!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
ga naar je bank toe, die moeten je rekening omzetten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je toestemming hebt van je ouders kan je naar de bank gaan om dit te regelen
(Lees meer...)
6 jaar geleden
De bank kan dit inderdaad voor je regelen, je krijgt dan een jongerenrekening (naam kan per bank verschillen, ik baseer me even op ABN AMRO en mijn eigen minderjarige kinderen). Als ouder kun je vervolgens nog instellen welke bevoegdheden jij krijgt. Zo kan ik bij ABN bijv. instellen of mijn kind ook zelf transacties kan doen, tot welk bedrag dat kan en of bijvoorbeeld buitenlandse betalingen toegestaan zijn. Overleg dit dus ook met je ouders, afhankelijk van de mogelijkheden die jouw bank biedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding