Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verschilt het aantal oude en nieuwe bankbiljetten per geldautomaat?

Als ik geld pin, krijg ik soms bankbiljetten uit de oude serie, en soms bankbiljetten uit de nieuwe serie. Bij biljetten van 20 euro krijg ik in iets meer dan de helft van de gevallen een "nieuw" biljet, en dus nog heel vaak een "oud" biljet. Bij biljetten van 10 euro krijg ik in veruit de meeste gevallen een "nieuw" biljet, maar zo heel af en toe komt er nog een "oud" biljet uit de automaat.

Verschilt de verhouding tussen "oude" en "nieuwe" biljetten per bank, of misschien zelfs per geldautomaat? Of maak je bij elke geldautomaat van elke bank dezelfde kans om een "oud" of een "nieuw" bankbiljet te krijgen?

Cryofiel
8 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, het aantal oude en nieuwe bankbiljetten per geldautomaat verschilt. Dit komt omdat geldautomaten regelmatig worden bijgevuld met nieuwe bankbiljetten. Hoe vaak dit gebeurt, is afhankelijk van de bank.
(Lees meer...)
Bronnen:
een jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing