Kan ik met een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo solliciteren bij het leger?

en als het mogelijk is voor welke rol kan ik dan solliciteren?

Toegevoegd na 9 minuten:
Zelf kan ik geen rol vinden waarvoor je kan solliciteren, maar heb altijd te horen gekregen (bij mij op school) dat een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo gelijk staat aan een mavo diploma (wel extra test nodig) . En ik kan wel rollen vinden waar je kan solliciteren met een mavo diploma

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet.

"Kan ik zonder diploma bij Defensie komen werken?
In principe heb je minimaal een diploma van de middelbare school nodig om te kunnen solliciteren. Met de volgende overgangsbewijzen mag je ook solliciteren:

Een overgangsbewijs van 5 naar 6 VWO (staat gelijk aan een HAVO diploma).
Een overgangsbewijs van 4 naar 5 HAVO staat gelijk aan een VMBO-TL of oude MAVO D diploma."

Je zult dus eerst nog een jaar havo moeten doen, of met je school overleggen of je van 3havo naar 4vmbo kunt. Dat kost je ook een jaar, maar is misschien makkelijker.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord