is het in nederland ook mogenlijk om in een andere valuta te sparen . Zo dat ik van die dalende euro af ben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je kunt het proberen in dollars!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pluske
Nog steeds is het mogelijk om om bijvoorbeeld in de Verenigde Staten of Australie een spaarrekening aan te houden. De rente is overzee vaak hoger dan in Europa. Dit mag dan heel aantrekkelijk lijken. Maar er zit een addertje onder het gras. De rente is dergelijke landen is vaak hoger omdat de inflatie ook hoger is, met andere woorden: een spaarrekening in de VS levert een hoger bedrag aan rente op, maar het ingelegde bedrag is ook meer onderhevig aan inflatie....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de engelse pond kunnen proberen (dichts by huis) maar de europese landen ook great brittanie,mogen tegenwoordig bankgegevens uitwisselen dit i.v.m.de belasting(denk aan zwart geld) dus dat schiet ook niet echt op. Maar voor t fyne ervan zou je eens naar engeland kunnen gaan en je licht opsteken ! Heb je gelyk paar dgn vakantie! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bij elke bank een rekening in een andere valuta openen. Maar je bent op het verkeerde moment hierop gekomen. De Euro zit op zijn laagste punt, misschien, en die kan zo weer omhoog gaan. En dan krijg je weer dure Euro's terug. Bedenk: beleggen is voor experts, die grateis en binnen een paar secondes kunnen reageren op een marktontwikkeling en niet voor amateurs. Een van de grote voordelen van de Euro is, dat je in een grote eurozone woont en het enige nadeel wat jij ondervindt van een koersschommeling is dat de importartikelen in prijs schommelen. Economische gezien is jouw gedachte niet rationeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Dat is volgens mij niet meer zo. Als particulier kun je geen vreemde valutarekeningen meer openen. Men zegt dat je nog een dollar-rekening kunt openen bij de ABN-Amro, maar op hun website is daar niets van te vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat behoort niet tot de bank-poot maar tot de vermogensbeheer-poot. Maar je kunt dat zeker ook nu nog doen bij de ABN, ook als particulier. Je kunt ook een goudrekening openen. Je krijgt dan geen goud, maar alleen een saldo van jouw rechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De experts hebben hun werk afgelopen jaren wel goed gedaan zeg. Petje af.
je kan een Turkse lira rekening openen in Nederland. of het verstandig is een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt, is vrijwel alles mogelijk, maar of het zin heeft, daar heb ik ook zo mijn twijffels over. Ik neem aan dat je deze vraag stelt als prive persoon zijnde en dan maakt de valuta echt niks uit. Als je iedere maand een paar 100.000 euro heb weg te leggen, dan kan het interessant zijn, maar op zo'n doorsnee spaarrekenink van jan en alleman, waar iedere maand hooguit een paar honderd euro wordt bijgeschreven heeft dit echt geen invloed.