Ik werkte al een paar maanden bij Kruidvat en mijn contract werd niet verlengt kan ik op nieuw solliciteren daar?

De reden dat ik ben ontslagen is omdat ik al 3 keer te laat ben gekomen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
7 jaar geleden
Vermoed dat je niet (opnieuw) wordt aangenomen daar. Wat denk je zelf?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja hoor dat kan. Geef je als referentie 'de Kruitvat' op als laatste werkgever. Grote kans dat ze je direct weer aan zullen nemen. Zo een kans laten ze niet lopen.
walter
7 jaar geleden
Natuurlijk mag je solliciteren. Maar denk eens na, als jouw ex-baas tegenover jou aan tafel zit en in gesprek gaat, zou hij jou dan aannemen? Of zou hij dan denken: "Ow ja, dat is dat figuur dat altijd te laat komt en ik heb ontslagen, dus die moet ik niet" ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Solliciteren kan ja kan Wacht 6 maanden . Dat is helaas de termijn voor een ( mogelijk ) nieuwe keten aan AO's maar zoek liever nu iets anders en richt je daar op . Leer van de situatie en doe er iets mee . Leven is een leerproces .
walter
7 jaar geleden
Inderdaad. Leren, en een tip: Kom op tijd bij je nieuwe baas!
tinus1969
7 jaar geleden
@Hannatu1234; is er een speciale reden dat je bij Kruidvat wil werken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tinus1969 nou ik vond het leuk om daar te werken en ik wil liever niet in een supermarkt werken

Antwoorden (2)

Ja, je kan en mag opnieuw solliciteren bij een werkgever waar eerder je contract niet werd verlengd of waar je eerder bent ontslagen.

Het is de vraag of dat zinvol is, want de werkgever zal eerdere ervaringen ongetwijfeld betrekken in het besluit je wel of niet aan te nemen. Er kunnen echter redenen zijn om je toch aan te nemen, als je van bijzondere waarde bent voor de werkgever en je bereidheid toont om je meer aan de regels te houden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt wel opnieuw solliciteren, maar de kans dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek is wel heel klein. Je bent niet voor niets ontslagen, dus de werkgever zal bang zijn dat als je wordt aangenomen, je ditzelfde gedrag blijft vertonen. Je kunt dan wel zeggen dat je dit niet gaat doen, maar zekerheid heeft de werkgever niet. Een organisatie zal dan eerder het risico vermijden en je niet aannemen.