Mag je werkgever werktijden verkorten zonder dat je een nieuw arbeidsovereenkomst ondertekend ?

1.In het kort .vanaf 31.01.2017 tot 10.02.2017.was ik ziek . mijn werkgever heeft mijn overeenkomst beaidigd en aangemeld bij de uwv dat ik ziek ben .ik werk volgens abu cao zonder uitzendbeding
2.op 13.02.2017 zie ik een brief hangen in het bedrijf zelf dat er niet meer 40 uur gewerkt wordt maar 38 uur.
3.Ik heb geen nieuw contract ontvangen en ik werk in een keer minder waardoor mijn salaris flink omlaag gaat.ik werk 10 maanden lang 42.5 uur per week en in mijn arbeidsovereenkomst staat 0tot40 uur per week die zij niet willen aanpassen.
4.de pauzes worden niet betaald en wij werkten elke dag 8.30 uur lang 3x10 min pauze per dag .dus pauze wordt niet doorbetaald maar om 8 uur betaald te krijgen moesten wij 8.30 uur gaan werken in 3 ploegen ..
Mag mijn werkgever dat zomaar doen ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Reagerend op punt 4: Als het in de CAO staat, mogen de pauzetijden zo verdeeld worden. Anders geldt de standaard wettelijke regeling (zie hieronder). Tijdens pauzes is er geen recht op loon. Behalve wanneer er iets anders vermeld is in de arbeidsovereenkomst of CAO.  Als je 8.30 uur aanwezig bent geweest inclusief een pauze van totaal 30 minuten heb je 8 uur op een dag gewerkt. Dat mag. "Voor uw pauzes gelden de volgende regels:     Als u langer dan 5,5 uur werkt, heeft u recht op minimaal 30 minuten pauze. U mag de pauze splitsen in 2 keer een kwartier.     Als u langer dan 10 uur werkt, heeft u recht op 45 minuten pauze. De pauze mag worden gesplitst in meer pauzes van minimaal een kwartier.     In uw cao kunnen andere regels staan. Zoals geen, minder of kortere pauzes. Doorbetaling tijdens pauzes In de Arbeidstijdenwet staat niets over doorbetaling tijdens pauzes. Tijdens pauzes werkt u niet en heeft u geen recht op loon. In uw arbeidsovereenkomst of cao kunnen afspraken staan over doorbetaling van loon tijdens de pauze."

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100