Heb 12 jaar leeftijdsverschil met vrouw.Waneer kunnen wij rekenen op volledig aow? Vrouw is 43 en ik ben 55. Hoe moeten wij rond komen als ik 67 ben?

aow en klein pensioen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Vrouw kan door ziekte niet werken en heeft (krijgt) ook geen uitkering.

Toegevoegd na 22 minuten:
partnerpensioen verdwijnt in 2015.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waaruit bestaat het inkomen van uw vrouw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat toch niet zeggen dat je vrouw van 43 niet werkt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft wel gewerkt. Paar uur schoonmaakwerk maar dat gaat niet meer.Door haar baas net zolang gekweld dat ze ermee moest stoppen . Omdat ze teveel ziek was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ze echt niks meer gaan doen? Lichamelijk wat minder zwaar dan schoonmaken? 43 is nog wel erg jong om 'thuis te zitten'!

Antwoorden (2)

Naar de huidige normen kun je daarvan rondkomen. Het is niet superluxe , maar je komt niet om van ellende.Maar hoe het over 22 jaar is, weet niemand. Het beste is om een beetje opzij te leggen, of sparen of beleggen, ik kan geen raad geven in deze.

Voor meer informatie zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jullie krijgen als jouw AOW start, AOW plus toeslag voor je vrouw. Er zijn wat uitzonderingen maar verwacht niet dat die van toepassing zijn, maar zijn na te lezen in de link.
Jullie inkomen bestaat dus uit AOW + partnertoeslag+pensioen opgebouwt bij werkgever(s).

Toegevoegd na 13 minuten:
Sorry, heb naar de huidige stand van zaken gekeken.
Het wordt dus AOW+pensioen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
ja nelly wet verandert weer geen partner toeslag meer.
fisbel
11 jaar geleden
Het probleem is hier dat er slechts recht is op een gehuwden AOW. Momenteel nog geen € 10.000 Als er verder nauwelijks ander pensioen is is er als inkomenscompensatie slechts de mogelijkheid van aanvullende bijstand.