Hoe kan ik berekenen wanneer ik isolatieglas heb terugverdiend?

Ik wil een kleine ruimte gaan ombouwen tot kantooruimte, hierin zitten 2 ramen met een totaal oppervlak van ongeveer 2,7m2 (inlcusief kozijnen) Hierin zit oud dubbel glas (ongeveer 1cm dik). De kozijnen zijn nog prima, ze hebben alleen wat verf nodig. Het oppervlak van het kantoortje is ongeveer 10m2 en iets meer dan 2,5m hoog. Het moet zowiso geïsoleerd worden.
Nu zit ik te twijfelen of ik de ramen ga vervangen door kunststofkozijnen met HR++ isolatieglas (Ug-waarde minder dan 1,2 W/m²K), of ik ga gewoon de kozijnen opnieuw in de verf zetten. Ik heb geen idee wat de isolatiewaarde van het huidige dubbelglas is. Is er een manier om in te schatten/te berekenen hoe lang het gaat duren voordat ik de eventuele kunststofkozijnen heb terug verdiend?

Toegevoegd na 1 dag:
Correctie, er is niet niet 2,7m2 aan ramen maar ongeveer 4,2m2

Weet jij het antwoord?

/2500

http://passiefhuisbouwer.nl/isoleren/hr-dubbel-isolatieglas/ HR++ isoleert 50% beter dan oud dubbel glas. Er wordt daar verder gezegd dat 10m2 enkel glas vervangen 140,- per jaar scheelt. JIj hebt ongeveer 25% van dat oppervlakte en je hebt geen enkel maar dubbelglas wat ook zeker 50% scheelt. 140,- / 4= 35,- en daar nog een de helft van en je zit op 17.50 per jaar. (ik had meer verwacht eigenlijk) Maar dat ga je er dus nooit uithalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100