Kan uwv na 1 volle maand werken de oude regels vervangen door de nieuwe regels?

Ik heb al lange tijd een ww uitkering, nog volgens de regels van vòòr juli 2016.
Omdat ik voor een uitzendbureau werk, wisselen de uren nogal.
Nu heeft uwv mijn uitkering stopgezet, omdat ik 1 volle maand gewerkt heb en deze vervolgens voortgezet volgens de nieuwe regels. De regel is dat normaal na 3 maanden werken, de uitkering wordt stopgezet. Ik heb vaker een volle maand gewerkt en toen hebben zij ook de uitkering niet gestopt, nu ineens wel.
Ik wil mijn oude uitkering laten herstellen, zoals ik altijd heb kunnen doen na 1 maand werken. Mijn vraag is of uwv zomaar mijn oude uitkering kan stopzetten, terwijl ik zelf niets veranderd heb aan mijn situatie.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Na slechts een maand te hebben gewerkt keer je terug naar de uitkering die je daarvoor had. Pas na een half jaar zou je in de nieuwe regels vallen. Dat is dus beter om niet te doen.
Amadea
7 jaar geleden
De uitkering kan 'herleven' na tijdelijk werk en dat is tot nu toe ook altijd gebeurd. Maar dat herleven kan niet onbeperkt. Misschien is nu de datum is gepasseerd waarop dat nog kon.

"Herleving van de WW

Word je binnen 26 weken opnieuw werkloos, dan loopt je oude WW-uitkering weer verder. Dit heet ‘herleving van de WW’. Het is belangrijk dat je de uiterste datum kent waarop je uitkering nog kan herleven. Deze datum vind je in de brief van het UWV over het stopzetten van je WW-uitkering."
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Inekez1 daar gaat de vraag dus om nog geen 26 weken
lees
Nu heeft uwv mijn uitkering stopgezet, omdat ik 1 volle maand gewerkt heb en deze vervolgens voortgezet volgens de nieuwe regels. De regel is dat normaal na 3 maanden werken, de uitkering wordt stopgezet. Ik heb vaker een volle maand gewerkt en toen hebben zij ook de uitkering niet gestopt, nu ineens wel.
Inekez1
7 jaar geleden
Die 26-weken-regel geldt dus alleen in de periode dat de uitkering nog kan herleven. De periode dat de uitkering kan herleven is niet hetzelfde als die 26 weken, maar is afhankelijk van de totale duur van de ww.
ronron1212
7 jaar geleden
Ja bekend maar hij heeft het over een maand.