Is een erfenis onder familie verdelen slim?

Ik geld geërfd van mijn opa, aangezien mijn biologische vader overleden is..
Mijn vraag is of dit ''slim'' is om dit te verdelen over een vriend, me neef en nicht.. ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Waarom zou dat slim zijn dan?
Utrecht
7 jaar geleden
Geef je je spaargeld of salaris ook weg? Sociaal maar niet slim. Jij hebt geerft wat eigenlijk voor jouw vader had moeten zijn. Jouw ooms en tantes hebben ook hun deel gekregen. Later zullen jouw neefjes en nichtjes weer hun deel krijgen (als hun ouders overlijden).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Utrecht - je hebt gelijk. Beste antwoord
tinus1969
7 jaar geleden
@stevenroom, waarom zou je dat doen? houd er rekenign mee, dat je belasting moet betalen over geld dat je weggeeft.

Antwoorden (2)

Het is wel erg sociaal, maar slim is het niet.
jc54
7 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan , Steven, waarom je dit zou willen doen, hoe jij in het leven staat.

Ben je iemand die waarde hecht aan geld, of ligt jouw geluk meer in het je goed voelen, tevreden met je leven, met wat je doet, met wie en met wat je hebt... om het prettig voelen, om het zijn en niet om het hebben, laat staan meer...

Gaan we er wel even vanuit dat je niet zozeer veel geld hebt, maar voldoende. Dus niet over 2 jaar denken ohohoh had ik maar... nee, dat zou jammer zijn, want eens gegeven blijft gegeven, natuurlijk.

Het gaat er om wat jij belangrijk vindt in jouw leven. Probeer er achter te komen WAAROM je de erfenis zou willen delen, dat is de crux, de kern, niet wat anderen denken. Niet of je aardig gevonden wordt, maar of jij met jezelf en de rest van de wereld kunt leven zoals het nu is. Onder de huidige omstandigheden. Als je daar volmondig ja op kunt antwoorden, dan is het zo dat je dit zou kunnen overwegen, dán is het slim, maar wel zeker weten!