Baan nemen of wachten op andere baan?

Ik zit met een probleem. Ik heb dit jaar mijn diploma gehaald (Vapro B/AOT) en ben daarna een HBO studie gaan doen, dit was Mechatronica.
Het bleek te moeilijk te zijn en ik ben gestopt. Nu ben ik druk aan het solliciteren. Het liefst wil ik een procesoperator baan in 5-ploegendienst.
Dat is namelijk ook een functie die betrekking heeft op mijn diploma.

Nu ben ik al 2 keer gevraagd voor een monteur functie in dagdienst, maar ik heb deze allebei afgeslagen. Nu zit ik te twijfelen of ik toch niet te kieskeurig moet zijn?!

Mijn contract van mijn bijbaan loopt nog tot maart en ik woon nog thuis, dus ik heb in principe alle tijd. En er wordt om de zoveel tijd wel een procesoperator gevraagd.

Graag zou ik jullie mening/ of ervaring hierover willen horen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
anneliez
7 jaar geleden
aannemen ja, misschien is die baan veel leuker dan je nu denkt, je doet ervaring op en je bent echt niet verplicht daar te blijven als het niet bevalt, dan solliciteer je verder

Antwoorden (2)

Het is echt verstandig om de baan te accepteren. Want het gaat echt nog niet zo goed met de economie dat je binnen afzienbare tijd iets anders kunt hebben gevonden. Bovendien is het veel beter om vanuit werk te zoeken naar werk, in plaats van thuis zittend vergeefs te solliciteren.
Amadea
7 jaar geleden
Ik ken iemand die net de niet favoriete baan had aangenomen toen zijn favoriete baan langs kwam… solliciteren!! weet niet meer wat er gebeurde, maar hij kreeg ZIJN baan niet en werd diep ongelukkig in de 2e keus baan…

Goede raad is duur!

Ga je voor financieel veilig, kies de monteur functie in dagdienst, de baan die je nu kunt krijgen!
Dat zou je moeten doen als je een gezin hebt te onderhouden, een hypotheek hebt om te betalen!

Wacht je op je droombaan die van procesoperator, die in 5 ploegendienst… tja wat moet ik zeggen, beste @Rick?
je hebt alle tijd van de wereld (woont nog thuis) geen financiële zorgen (woont nog thuis) , nog tijd tot maart 2017 voordat het contract van je bijbaan afloopt (je staat niet 1-2-3 op straat - woont nog thuis) dussss

...ik raad je aan om door te gaan zoals NU in je bijbaan en tegen eind januari iets beter op te letten en dan toch ook weer op andere vacatures te letten, want dan heb je niet zoveel tijd meer…

Antwoord

Wacht op je droombaan. Voorlopig heb je geen haast en zou ik wachten op een betere baan! ...omdat je geen financiële verplichtingen hebt.

Succes hoor!