Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik nog een tijdelijk contract krijgen.?

Ik werk nu al anderhalve jaar bij de albert heijn en heb nu al 3x een contract gekregen, dus 1e keer was mijn allereerste contract van ern half jaar en daarna heb ik 2x een contractverlenging gekregen van beide een half jaar. Nu vraag ik me af of ze me nog een keer een contractverlenging kunnen aanbieden, want sommige zeggen dat je pas na 3 jaar een vast contract krijgt en andere zeggen na 3 conrtacten. Dus hoe zit het nu in mijn geval?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je ná 3 tijdelijke contracten in dienst mag blijven, dan is dat gelijk een vast contract. Een werkgever mag maximaal 3 tijdelijke contracten aanbieden.
(Lees meer...)
jc54
7 jaar geleden
In de praktijk betekent dat bijna altijd dat je na afloop van deze derde periode een andere baan kunt gaan zoeken. Zeker als je inmiddels 18 bent ; dan ben je voor de gemiddelde supermarkt gewoon te duur geworden.

Als je nog geen achttien bent, geven ze je vaak de "tip" om na een paar maanden weer te solliciteren ; kunnen ze weer drie contracten vrijblijvend gebruik van je maken ;-)

Een werkgever mag namelijk maximaal drie keer een tijdelij(half jaar of jaar) contract aanbieden. Daarna moet hij je OF vast in dienst nemen (en dat gebeurt dus in dat circuit vrijwel NOOIT), OF het is afgelopen met je bijbaan. Je kunt in elk geval niet (meteen) weer een tijdelijk contract krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op het forum in de link kun je lezen dat dit een vrij algemene werkwijze is in de supermarktbusiness.


http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=911442
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
@Marleen, volgens mij is dit de oude regeling. Van voor de wet: "werk en (on)zekerheid."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden