Kun je met een VVE een zakelijk energiecontract afsluiten?

Een vve heeft namelijk een kvk nummer. Maar het is geen kantoor en ik heb ook geen werkplek aan huis.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Voor de algemene ruimtes kan een vve dat doen. De prive wooneenheden zijn prive bezit. en dat is dan niet alleen zomaar even een contract afsluiten.
ronron1212
7 jaar geleden
Waarom komt hij bij jou de vve is ingeschreven niet de individuele bewoner.

Antwoorden (2)

Neen.

Een VVE is ingeschreven in het verenigingsregister van het KvK en niet als bedrijf, als collectief is het wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik had net een "verkoper" aan de deur, hij had voor het gemak, alle kvk inschrijvingen van deze straat, geprint en probeerde bij elk van deze inschrijvingen een zakelijk contract te verkopen. Ik ben nogal sceptisch dus heb gezegd dat ik eerst e.e.a zelf wil uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus iemand die geen verstand van zake heeft en snel een bonus wil incasseren zonder deugdelijk onderzoek te doen.
ronron1212
7 jaar geleden
Waarom komt hij bij jou de vve is ingeschreven niet de individuele bewoner.
VVE is zakelijk. Je sluit een zakelijk energiecontract af.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sedert wanneer is een vereniging een bedrijf? Dit is enkel als het een vereniging onder firma's is maar niet bij eigenaren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jawel hoor. Je sluit een zakelijk contract af - en dus geen particulier contract. Het maakt niet uit of een vereniging een bedrijf is, dat is de vraag niet.