Kunnen ze me oplichten en geld van me eisen ?

Er was op facebook een advertentie wat 100 procent echt leek omdat het van NOS kwam en andere nieuwspagina's . Het was zo dat je een proefpakket van een gezonde formule voor detox kon bestellen.
Toen kreeg ik daarna een factuur dat ik twee keer 50 moet betalen voor 8 augustus . Niks betaald en de dag erna het pakketje in huis. Wat kan ik nu het beste doen? wat als ik het nu gewoon niet betaal ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt iets besteld en zij hebben het geleverd. Zij hebben dus aan de voorwaarde voldaan en als het goed is wist je voor welke prijs dit was. Vertrouw je het niet of bevalt het niet dan heb je als consument altijd het recht om het artikel binnen 14 dagen terug te sturen. Is het bederfelijke waar, of is het om hygiënische-/gezondheidsredenen verzegeld en heb je de verzegeling verbroken, dan nemen ze het niet terug. Het bedrijf zal dit ook altijd aangeven bij artikelen die uitzonderingen zijn op het recht van retour. Zijn de artikelen niet verzegeld, dan geldt het herroepingsrecht als normaal. Het bedrijf mag wel verlangen dat je zelf de postzegels betaald die op het retourspakket gaan als je het per post terugstuurt, maar ze mogen geen andere kosten of vergoeding in rekening brengen. Het is eveneens verboden om administratiekosten in rekening te brengen, voor de afhandeling van de retourzending. Meestal doen ze er echter een retoursformulier bij dat je moet invullen met de reden van retour en betalen zij de terugstuurkosten. Zit dit formulier er niet bij, dan hebben zij het recht om de porto op jou te verhalen. Toegevoegd na 2 minuten: Je kunt dus niet het pakket behouden en gewoon niet betalen....dan kan het wel eens een heel duur pakketje worden!

Bronnen:
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridis...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100