Ik ga iets verkopen aan een bedrijf. (een beeld). Ik ben niet ingeschreven bij de Kvk. Maar het bedrijf wil wel een rekening. Ik kan geen BTW rekenen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Computoon
7 jaar geleden
Als je feitelijk ondernemer bent, moet je je inschrijven bij de KvK. Dan krijg je ook een btw-nummer.

Antwoorden (1)

Nee, je kunt geen btw rekenen.
Je stuurt gewoon een rekening, zonder btw.
Met de datum, je naam, adres, woonplaats, omschrijving en factuurbedrag.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het bedrijf maakt dan vervolgens gebruik van de margeregeling! Ze betalen, als ze btw plichtig zijn, alleen btw over een eventuele marge!