Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de euro veel waard vergeleken met de Marokkaanse Dirham?

Kan ik in Marokko meer voor mijn euro's kopen dan in Nederland? Ik ga misschien naar Marokko op vakantie en ben benieuwd of alles daar relatief gezien goedkoop is als ik mijn euro's gewisseld heb.

7 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, de euro is veel waard.
Levensonderhoud is in Marokko een van de goedkoopste ter wereld. Onderzoekers houden hierbij rekening met boodschappen, vervoer, restaurants en nutsvoorzieningen. Deze hoofdpunten worden weer in categorieën geplaatst. Boodschappen bestaat bijvoorbeeld uit vlees, brood, rijst, eieren, fruit, groenten en alcohol. Vervoer uit tickets, maandkaarten, taxikosten, benzineprijzen en de prijs van een Volkswagen Golf.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
Ja de euro is een harde munt. Mijn tip is: wissel niet om naar de Dirham. De euro wordt graag geaccepteerd in Marokko. Neem ook genoeg kleine biljetten mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is meestal wel verstandig om te wisselen aangezien ze anders een gunstigere koers voor hun zelf nemen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding