Saldo toereikend! pin betaling lukte niet bij de Aldi gistermiddag 8/7 om 13.30u in Rotterdam; wat zou de reden kunnen zijn? Iemand een idee?

In de winkel dacht ik nog dat er misschien een incasso tussendoor was gegaan, thuis gekomen checkte ik online en bleek er nog €50 op de rekening te staan en het te betalen bedrag was €40. Waaraan kan dit dan liggen?
( Poging twee > eerst een gedeelte =€20= contant betaald , maar het restant betalen per pin werd weer geweigerd. )

Toegevoegd na 12 minuten:
ING bank
storing .. geen tot dusver (onbekend)
niet verkeerd erdoor gehaald
kassa medewerker hielp

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Amadea
7 jaar geleden
- Storing pinapparaat
- Verkeerde pincode ingetoetst
- Pinpas elektrostatisch geladen
- Pas verkeerd door apparaat heen gehaald
Dat zijn zo diverse opties. Heb je de kassamedewerker niet gevraagd of er meer mensen met hetzelfde probleem waren geweest?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat kwam er te staan?
-Onvoldoende saldo?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.klachtenkompas.nl/abn-amro/geen-saldo-op-pinpas-wel-geld-op-rekening
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien heb je hiervoor in een winkel betaald waar men geprobeerd heeft je pas te kopiëren dan wordt met die pas ook betalingen geblokkeerd als dat ontdekt wordt door de winkel en deze dat meldt aan de banken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Moet er binnenkort niet iets automatisch betaald worden? Anders heb je kans dat het geld daarvoor gereserveerd is.

Het beste antwoord

Aldi heeft regelmatig te kampen met pinstoring. Dit staat los van de bank. Het is lokaal per filiaal.

Vorige week lag tussen 15:30 en 18:00 de pin eruit bij een Aldi filiaal in Veenendaal.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat apart. Heb nog nooit van zoiets gehoord, bij andere bedrijven bedoel ik.
Dan begrijp ik wel dat daar niets over gezegd wordt door kassa medewerker , lopen ze niet mee te koop.
Wel een reden om niet meer bij de Aldi zonder contant geld boodschappen te gaan doen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb wel eens meegemaakt dat in een heel winkelcentrum de pin plat lag en daar werkte de pinautomaat buiten ook niet meer. Maar in de Aldi filialen gebeurd dat regelmatig. En de FTP kabel die van het pinkastje afkomt loopt onder het kassablok door. Daar blijf je als kassier wel eens achter hangen met je voeten. Dan trek je de kabel eruit. (Gebeurd ook als klanten hard aan het kastje trekken om hem hun kant op te draaien) dan trek je de kabel half los en werkt het ook niet meer. Maar helaas geeft het systeem niet aan wat er mis is. Het werkt alleen niet meer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, zowel als de extra uitleg (kabel). Goed dit te weten.