Kun je met een 0 uren contract overuren maken?

Zo ja, word hier dan ook belasting op ingehouden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Theoretisch: ja. Namelijk wanneer je meer uren wordt opgeroepen dan het normale aantal uren van een voltijds werkweek. (Meestal ergens tussen de 36 en 40 uur).

Als dat regelmatig gebeurt, heb je feitelijk de verkeerde contractvorm. 0-urencontracten zijn eigenlijk bedoeld voor het geval het aantal uren per week sterk wisselt, waardoor een werkgever geen minimum urengarantie geeft (zoals bij een min-max contract). Misbruikt worden ze ook, maar dat terzijde.

Uiteraard wordt op alle uitbetaalde uren loonheffing ingehouden, de soort uren doet er niet toe.
Computoon