Wat is de maximum bedrag dat men kan storten op je e-spaarrekening bij argenta?

Mijn vriend wil mij geld overschrijven van € X (boven €25000) kan dit of weigert de bank dat? Had gelezen dat er geen limiet bestaat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Op http://www.argenta.nl/nl/spaar/internet_spaarrekening/ staat dat er geen minimum of maximum inleg is. Dat betekent dus dat er geen maximum genoemd kan worden.
Hou er alleen wel rekening mee dat je over zo'n groot bedrag belasting zult moeten betalen.
Amadea
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Als het haar geld is waarom dan belasting betalen?
Amadea
7 jaar geleden
Omdat je dan meer geld op je spaarrekening hebt staan dan de heffingsvrije grens. En dat betekent dat er Vermogensbelasting bij komt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is dat veel dat je moet betalen en is dat chronisch of eenmalig?
ronron1212
7 jaar geleden
Dat ligt er aan of het er nog opstaat aan het eind van het jaar. Misschien geeft ze het wel uit.
ronron1212
7 jaar geleden
Over het eigen vermogen boven de heffingsvrije grens betaal je 1,2 procent vermogensrendementsheffing. Dat is elk jaar te betalen en voor alleen staande is het vrij gestelde bedrag 24.437 euro
Amadea
7 jaar geleden
Dat hangt af van de hoeveelheid geld die je op 1 januari op de rekening hebt staan. Over het eigen vermogen boven de heffingsvrije grens betaal je een jaar later dan 1,2 procent vermogensrendementsheffing.
ronron1212
7 jaar geleden
Niet alleen op je rekening maar ook het geld thuis in de oude sok.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Let op boven de €10000 word gezien als een potenciele verdachte transactie
ronron1212
7 jaar geleden
Deaal als het een contanten betaling is niet een banktransactie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee hoor ronron voor een particuliere bank transactie geld dit ook
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je moet je afvragen waarom je vriend dit wil doen, en hoe je dit met de belasting gaat aangeven. Waar komt dit geld vandaan? Je mag niet zomaar boven 25000 euro aan iemand schenken, daarover moet schenkings belasting betaald worden. en anders waarschijnlijk zelfs inkomstenbelasting, dus weet wel waarom je het krijgt. komt bij zoals boven vermeld dat het onder verdachte transacties valt. is het een vriend, of is het je partner waar je ook een en/of rekening mee hebt en samen belasting aangifte doet.
ronron1212
7 jaar geleden
Verdachte banktransacties
http://financieel.infonu.nl/belasting/10122-belastingdienst-en-witwassen-ongebruikelijke-transacties.html
Je hebt het over een e-spaarekening. Die benaming gebruikt Argenta in Belgie. Hier heet het een internetspaarrekening.

Even gesteld dat je Nederlandse bent:
@ het bedrag telt mee voor box 3 van de inkomstenbelasting over 2017 als het op 1-1-2017 nog steeds op je bankrekening staat en het totale vermogen in box 3 boven de vrijstelling ligt
@ je moet (zelf) aangifte doen vanwege deze ontvangen schenking en ontvangt t.z.t. van de belastingdienst een aanslag voor schenkbelasting. Bij dit bedrag is dat eur 6863.- (2016) (als je vriend geen partner is met wie je samenwoont of geregistreerd partner en hij de schenkbelasting niet voor zijn rekening neemt.)

Toegevoegd na 7 minuten:
Heb, zowel in Belgische als Nederlandse versie geen minimum- of maximuminleg op deze rekening gevonden.
Computoon