Hoeveel mag ik mijn kinderen schenken zonder dat het geen gevolgen heeft voor de belasting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat woord geen kan er wel tussen uit hoor.
Snuffel
13 jaar geleden
zonder geen

Antwoorden (4)

€ 5000.00, maar daar zijn ook weer uitzonderingen op zoals een eenmalige schenking.
Zie de site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt uw kind jaarlijks € 5.000,00 (vrijstelling 2010) belastingvrij schenken. Is uw kind nog geen 35 jaar, dan kunt u eenmalig een groot vrijgesteld bedrag schenken, in 2010 is dit bedrag € 24.000,00.
Er is een aantal mogelijkheden om te schenken. Zo kunt u geld schenken door het geld over te maken op de rekening van uw kind. De wet stelt namelijk geen eisen aan het schenken van geld; aan een 'schenking op papier' worden wel eisen gesteld. U houdt het geschonken bedrag dan in uw portemonnee, maar u kunt wel gebruik maken van de vrijstellingen voor de schenkbelasting. Deze schenking wordt daarom ook wel 'papieren schenking' genoemd. De Belastingdienst stelt aan deze schenking meerdere eisen, waaronder het vastleggen ervan in een notariële akte en het jaarlijks betalen van 6% rente over het geschonken bedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van de belastingdienst staat dergelijke info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cash kan ook. Heb je helemaal geen rompslomp.
Groetjes.