ik heb net geld opgenomen en er zit een beetje inkt bovenin het briefje het is een 20 euro biljet maakt het uit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Geen probleem. Als het wel een probleem was geweest dat had het briefje niet in de geldautomaat gezeten.

Ieder biljet dat in een geldautomaat zit komt bij een bank vandaan en wordt gecontroleerd in een telmachine. Die controleert ook of het biljet geen beschadigingen heeft (scheuren, hoekjes, plakband maar ook vlekken). Als dat aan de orde is en meer dan de norm die de De Nederlandse Bank daaraan stelt dan wordt dat biljet naar de DNB gestuurd die het vervolgens vernietigd. Dus als je een biljet met inktvlek uit de geldautomaat haalt dan kun je er op vertrouwen dat het gewoon geldig is.