Welke energieleverancier is nu echt het beste/goedkoopste?

Ik zat altijd bij de NUON. Onlangs aan de deur iemand gehad van OXXIO en me over laten halen om naar hen over te stappen. Nu lees ik van beiden slechte kritieken op internet. Men zegt ook dat je niet alleen naar de prijs moet kijken van het gas en de elektriciteit die je afneemt, maar b.v. ook naar het vastrecht en of het variabel is of vast. Ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Wie heeft goede of juist slechte ervaringen met z'n energieleverancier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

Ik ben overgestapt van NUON of ENECO, de overstap ging soepel plus dat ik een mooie premie kreeg, is het ook nog goedkoper. Voor mij is ook belangrijk hoe je te woord wordt gestaan aan de telefoon, de bereikbaar etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar onderstaand onderzoek van Eigenhuis.
Overigens leveren alle energiebedrijven onder de aangegeven prijzen. Zo hebben wij meegedaan met een inkoopactie van Eigenhuis, waar de Energieleverancies op mochten offreren.
Zijn van de Nuon naar Eon overgestapt, en dat scheelt echt heel veel geld. Ze offreerden dus ver onder de prijzen waar ze mee adverteren...
AWM
13 jaar geleden
Dat je door de bomen het bos niet meer ziet is nou net de bedoeling van al die aanbieders.
Net als met bijvoorbeeld telefonie, daluren, betalen per seconde, abbonementsprijs, gratis toestel, loopduur etc.
Er zijn vele combinaties mogelijk.
Bij energiedis het dan ook nog afhankelijk in welk gebied je zit.
Algemeen kun je stellen dat hoe meer je gebruik is de te oninteressanter je vastrecht.Dan moet je echt de kilowatprijs en kuubprijs van gas bekijken.
Ook heb je bij verschillende maatschappijen groene stroom en de mogelijkheid om een vastbedrag af te spreken zodat je bij een eventuele prijs-stijging niet voor verrassingen komt te staan.
Maar sukkel in geen geval in, want dat gaat vaak in de papieren lopen.
Check bij elke eindafrekekning je verbruik en de prijzen (gas en electra en kijk naar de concurrent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit zelf ook bij Oxxio, en dit overigens tot volle tevredenheid.
Ook kan ik online mijn verbruik in de gaten houden, wat handig is.
Je wordt ook vriendelijk ten woord gestaan, en dat telt voor mij ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de leverancier die je kiest zijn administatie op orde heeft, is er geen beste. Je krijgt electriciteit geleverd via de netbeheerder, en betaalt dat aan je leverancier. Die leverancier is weer verantwoordelijk voor de inkoop van wat je gebruikt, en de oorsprong ervan. Atoomstroom.nl zal een heel ander inkoopbeleid hebben dan Greenchoice.

Zolang het goed blijft gaan heb je geen enkele last van je leverancier, pas als het misloopt merk je dat een grote logge organisatie moeilijk in bewegin is te krijgen.

Begin dit jaar was NLEnergie de goedkoopste, maar die maakt er geen geheim van dat ze dezelfde strategie volgen als OXXIO deed; klanten lokken met lage tarieven, en als je ze eenmaal binnenhebt, langzaam de prijs opschroeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Zon.

en met foto-elektrische cellen op je dak kun je in al je stroombehoeften voorzien.
met zonnecollectoren en eventueel een warmtewisselaar kun je ook in al je warmte behoeftes voorzien.
de enige kosten zijn je investeringskosten en die heb je er op een gegeven moment uit en hoef je aan energie niets meer uit te geven, goedkoper zal je niet lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit zelf na vele omzwervingen weer bij OXXIO. Deze is voor mij het goedkoopst gebleken. De NUON was voor ons juist de duurste.
Ik heb geen idee hoe het kan dat voor de een die de goedkoopste is en de andere de duurste, buiten het verbruik om natuurlijk.
Wel weet ik dat OXXIO prima service levert, mij helpt bij besparen en daarin tips geeft en ik online mijn verbruik kan bijhouden.

Ik vind goedkoop belangrijk maar zeker ook de service.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit al 30 jaar bij NUON,nog nooit problemen gehad.Ik stap ook niet over naar een andere leverancier.Mijn zus heeft het wel gedaan twee jaar geleden van NUON naar OXXIO en dat overstappen had een staartje..NUON claimde bij mijn zus rekeningen omdat OXXIO gebruikt maakt van het leidingnet van NUON.Daar zijn kosten aan verbonden...Ook kreeg zij rekeningen van de Gemeente waar zij woont want de gemeente heeft het leidingstelsel beschikbaar gesteld voor NUON...Door deze rekeningen had zij het abonnement op gezegt bij OXXIO...en OXXIO presenteerde haar ook een rekening voor contactbreuk!
Al met al heeft dit hele geintje haar 650 euro gekost....
Dus ik wil je waarschuwen....let bij overstappen goed op wat je doet want je kunt op je klompen wel aanvoelen dat er een addertje onder het gras zit.....ik blijf zitten waar ik zit....