wat is de reden voor het verhogen van de BTW?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Serieus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yep, ik heb het nu even nodig. heb het opgezocht maar kan het nergens vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laat maar ik heb ht al

Antwoorden (3)

De overheid heeft geld tekort ! En verhoogt dan simpel de belastingen . Dus niet kijken kunnen we als overheid met minder toe , nee gewoon de belasting verhogen .:(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spekken van de Staatskas om zodoende de Staatsschuld te doen diluteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden die de overheid opgeeft is dat belasting verhoging sneller het overheidstekort zou terugbrengen.
Helaas is het zo dat een optimale belasting opbrengst (meestal) tussen de 11% en 17% ligt. Alles daarboven zorgt slechts voor een afname van producten en diensten waardoor de opbrengst waarschijnlijk afneemt of niet hoger is dan als er minder belast zou worden. Mogelijk zal daardoor de verwachte overheids oplossing tekort komen, zoeken zij een zondebok en kunnen ze de tarieven nogmaals omhoog schroeven.