wat wordt bedoeld met lage en hoge dollarkoers? wat is dan gunstig voor mij als ik nu via internet producten uit de VS wil kopen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
27.4K
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe minder euro's jij voor een hoeveelheid dollars moet betalen hoe beter. Dus een lager dollarkoers is gunstig.

Het beste antwoord

met een lage dollarkoers wordt bedoeld dat je relatief veel dollars krijgt voor je euro's.
Dat is gunstig als je producten in Amerika koopt, want dan zijn ze, in euro's, goedkoper.

Toegevoegd na 27 minuten:
stel je voor, 3 situaties:

1) dollarkoers = eurokoers. Dan kost 1 dollar 1 euro. Voor 100 euro kun je dus iets kopen van 100 dollar.

2) lage koers: 1 dollar = 0,90 euro. Dan kost 1 dollar 90 eurocent. Voor 100 euro kun je dan iets kopen van 111 dollar.

3) hoge koers: 1 dollar = 1,10 euro. Dan kost 1 dollar 110 eurocent. Voor 100 euro kun je dan iets kopen van 90 dollar.