Wat is het minimumloon voor de klein metaal sector met bijbehorende vakdiploma's?

Gegevens:

20 jaar oud
BBL 3 niveau
1 lasdiploma
VCA diploma

Wat is het bedrag en waar kun je dat vinden?

8 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Salarissen in loondienst in Nederland worden in eerste instantie bepaalt door de wet op het minimum (jeugd) loon. Deze wet bepaald wat een werkgever op basis van een 40 uurige werkweek aan salaris moet betalen. Het jeugdloon geld tot de datum dat je 23 jaar wordt.
Ben je onder die leeftijd dan krijg je een bij leeftijd behorend percentage van het wettelijk mimumloon.
Van deze wet kan worden afgeweken als de desbetreffende werkgever aangesloten is bij voor de desbetreffende sector geldende CAO. Deze kan bepalen dat er bij bepaalde functies en ervaringen en opleidingen afgeweken wordt en een ander salaris geld. Bronnen:
- http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon.html

Antwoorden (1)

Een 20 jarige met een vakdiploma heeft in de metaal en techniek een minimumloon van €1311,-. (Sinds 1 oktober 2014).
De C.A.O. is te downloaden.
jc54
8 jaar geleden
Alex1995
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Klopt het als je nog leerling bent (4 dagen werken 1 dag school) dat je er dan onder zit?