Wordt in de rest van Europa ook geïnternetbankierd?

Het is zo makkelijk. We hebben bank-apps, maken even wat geld over en klaar is Kees. Werkt dat ook zo in andere landen dan Nederland/België? Of wordt geld op de 'oude' manier overgemaakt in andere Europese landen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Een app heb ik nog nooit gebruikt, ergens heb ik daar een onveilig gevoel bij. Internetbankieren doe ik via de PC thuis, en soms via de PC op het werk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet precies wat je bedoelt! Ik vond het ook echt heel onveilig... Toch heeft iemand mij laatst overtuigd. Het is eigenlijk best wel veilig, want je hebt een andere pincode die je via je PC moet activeren en waarmee je steeds inlogt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Frankrijk staat internetbankieren op een héél laag pitje.
Merkwaardig, want met het gebruik van de pinpas in winkels liepen ze voorop.

Het beste antwoord

In andere landen wordt ook "geïnternetbankierd" (mooi woord).
Nederlanders internetbankieren wel het meest van heel Europa. Maar liefst 66 procent van de Nederlanders bankiert via internet, waar het gemiddelde in Europa 40 procent is.
Uit het rapport ‘2013 Europe Digital Future in Focus’ blijkt dat Nederland aan kop te gaan en het land dat bekend staat om banken, Zwitserland helemaal onderaan bungelt met slechts 19% van de bevolking die internetbankiert. Het gat met België is behoorlijk; ruim 25%.
SimonV