waarom is recycleren goed voor de economie?

las ergens dat het de economie zou stimuleren, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bij milieueconomie leerde ik destijds dat wanneer men economische winst boekt op de verkoop van goederen, tegelijkertijd de daarvoor gebruikte grondstoffen moet afboeken. Dat gebeurt meestal niet maar geeft wel een reeeler beeld van de gemaakte kosten en verkregen baten. Bij recycling hoeft men de gebruikte grondstoffen niet af te boeken omdat die al eerder verbruikt zijn. De economische winst is daarmee groter, ook doordat producten aan de economie worden toegevoegd zonder dat wordt ingeteerd op de voorraad grondstoffen en de waarde daarvan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een land als Nederland moeten veel grondstoffen uit het buiten land komen . Dus dat bespaar je . Het kan arbeids intensief zijn en zelfs niet lonend . Ja het stimuleert de werk gelegenheid de innovatie en soms totaal nieuwe producten en toepassingen . Van auto banden die in fiets paden worden gebruikt van oud papier waar toilet papier van gemaakt word .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En je creeërt banen
Omdat energie niet eeuwig is. Het heeft een begin en een eind.

Net zoals de zon, als deze op is, dan is er vast geen leven meer mogelijk op aarde.

Daarom is het belangrijk om zorgvuldig om te gaan met de spullen die je hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat energie niet eeuwig is. Het heeft een begin en een eind.

Net zoals de zon, als deze op is, dan is er vast geen leven meer mogelijk op aarde.

Daarom is het belangrijk om zorgvuldig om te gaan met de spullen die je hebt. Anders moet je telkens weer opnieuw de moeite en tijd stoppen in het maken van deze spullen.

Het is daarom slim om ze te recyclen, zodat je minder moeite en tijd hoeft te steken in het proces.