ik wil me registreren op een website, men vraagt creditcardgegevens en cvv2 code. is dat veilig?

het gaat om registratie op een boekensite, je mag gratis downloaden maar als je iets (anders) koopt wordt je kaart belast.

Toegevoegd na 2 dagen:
ik heb even gezocht op intenet, daar bestaan websites die dergelijke websites beoordelen. moet ik daar wel waarde aan hechten?
joandarc: ik had wel reactie verwacht op mijn vraag over doorgeven parkeerbon...

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ze jouw creditcard en beveiligingscode hebben, dan kunnen ze jouw kaart belasten. Lees eerst even de "Terms of Use", daar staat het waarschijnlijk in.

Ik zou wantrouwend zijn. Je wilt toch zelf per keer beslissen wanneer je wilt betalen en niet aan de willekeur van de site zijn overgeleverd.

Zo worden heel veel abonnementen op internetsites geregeld. Of het betrouwbaar is ligt aan de betrouwbaarheid vd website. Bij een obscure hacksite zou ik nooit zoiets doen, maar bij een Usenet site bv wel. Helaas is het bij deze laatste vorig jaar fout gegaan. Database vd site gehacked en cc gegevens buit gemaakt. Er werd met mijn cc voor €450,- een hotelkamer in Abu Dhabi gebooked. Ik kreeg excuses en een extra maand abonnement vd site en van mijn cc maatschappij het bedrag terug. Uiteindelijk voor mij niets aan de hand dus. Advies: google eens op die boekensite, zoek recensies etc. als het vertrouwd is gewoon doen. Daar heb je tenslotte een cc voor toch? Toegevoegd na 5 uur: Mijn antwoord krijgt een min. Dan hier maar even een voorbeeld: www.c-kin.org/membership-individual-registration-form/ Het valt of staat dus met hoe betrouwbaar die site is. Toegevoegd na 5 uur: Moet wel zeggen dat ik mijn cc niet zou laten gebruiken als een soort automatische incasso; zeker met electronische aankopen heb je geen poot om op te staan als het fout gaat bv 10x billen voor 1 download.

International Card Services heeft uw Card automatisch geregistreerd voor Verified by Visa of MasterCard SecureCode. Hiermee zijn de transacties via internet veiliger. Als u iets koopt bij een webwinkel die is aangesloten bij Verified by Visa of MasterCard SecureCode, moet u bij uw aankoop een wachtwoord of een e-Code invullen. De Cvv code dient men pas in te vullen bij de aankoop dus bij de betaling. De uitgever van de Mastercard of Visacard kan dan controleren of de kaart van u is. Deze code mag men niet invullen als het alleen om een registratie gaat. Toegevoegd na 7 minuten: Dus alléén bij het afronden van de betaling wordt gevraagd om het wachtwoord (de CVV-Code) van Verified by Visa of MasterCard SecureCode in te vullen Toegevoegd na 8 minuten: Deze code krijgt geen enkele websitehouder te zien.

Bronnen:
https://www.icscards.nl/ics/content/info/v...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100