ik wil me registreren op een website, men vraagt creditcardgegevens en cvv2 code. is dat veilig?

het gaat om registratie op een boekensite, je mag gratis downloaden maar als je iets (anders) koopt wordt je kaart belast.

Toegevoegd na 2 dagen:
ik heb even gezocht op intenet, daar bestaan websites die dergelijke websites beoordelen. moet ik daar wel waarde aan hechten?
joandarc: ik had wel reactie verwacht op mijn vraag over doorgeven parkeerbon...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@tilborghs, zoals u het beschrijft: niet doen!!
Ik gebruik zelden uitroeptekens, maar nu even wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het met JoanDarc eens. Websites waarbij de ccv code ingevuld worden leveren meteen een product.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over welke boekesite hebben we het hier eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Tilborghs, aardig dat je prijs stelt op een reactie van mij, maar ik kan geen parkeerbon vinden.

Antwoorden (4)

Als ze jouw creditcard en beveiligingscode hebben, dan kunnen ze jouw kaart belasten. Lees eerst even de "Terms of Use", daar staat het waarschijnlijk in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou wantrouwend zijn. Je wilt toch zelf per keer beslissen wanneer je wilt betalen en niet aan de willekeur van de site zijn overgeleverd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Als het om het vragen van verificatiecodes gaat, kun je niet wantrouwend genoeg zijn.
Zo worden heel veel abonnementen op internetsites geregeld. Of het betrouwbaar is ligt aan de betrouwbaarheid vd website. Bij een obscure hacksite zou ik nooit zoiets doen, maar bij een Usenet site bv wel.

Helaas is het bij deze laatste vorig jaar fout gegaan. Database vd site gehacked en cc gegevens buit gemaakt. Er werd met mijn cc voor €450,- een hotelkamer in Abu Dhabi gebooked. Ik kreeg excuses en een extra maand abonnement vd site en van mijn cc maatschappij het bedrag terug. Uiteindelijk voor mij niets aan de hand dus.

Advies: google eens op die boekensite, zoek recensies etc. als het vertrouwd is gewoon doen. Daar heb je tenslotte een cc voor toch?

Toegevoegd na 5 uur:
Mijn antwoord krijgt een min. Dan hier maar even een voorbeeld:
www.c-kin.org/membership-individual-registration-form/

Het valt of staat dus met hoe betrouwbaar die site is.

Toegevoegd na 5 uur:
Moet wel zeggen dat ik mijn cc niet zou laten gebruiken als een soort automatische incasso; zeker met electronische aankopen heb je geen poot om op te staan als het fout gaat bv 10x billen voor 1 download.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Immetje, de min is niet van mij, maar bij registratie nooit, maar dan ook nooit, persoonlijke codes invoeren. Daar is de cc niet voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij komt dit vaak voor. Zelfs bij Eurodisney als je internet besteld bij je huisje. Kosten worden naderhand van je cc gehaald. Het hangt of staat dus met het vertrouwen wat je hebt in de andere partij. Met die ccv code geef je eigenlijk een automatische incasso af. Ben benieuwd of TS nog meld wie die boekenclib is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is Internet bestellen "bij je huisje"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je huurt een huisje (Davy Crocket) en bij het inchecken aan de balie geef je aan of je internet wilt. Zo ja, dan wordt je credit card nummer genoteerd en je cc kaart nemen ze mee naar achteren. Nu ik erover nadenk geef je idd niet zelf je ccv code af en hoef je die ook niet in te vullen. My bad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Immetjes, bedoel je dat men de Creditcard mee naar achteren neemt? Uit het zicht? Dat is helemaal van de ........
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Yep, dat gebeurd bij (zaken)hotels ook wel eens trouwens. Iedereen achter de balie kan zo die ccv code noteren of onthouden. Je cc nummer hebben ze ook al natuurlijk. Al wordt je carriere als hotelmedewrker wel kort als hier misbruik van maakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In gerenommeerde (zaken) hotels staat het apparaat zichtbaar. Nog nooit meegemaakt dat de receptionist mijn vc uit het zicht verdween. Moet hij/zij ook niet proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Immetjes, die website is een mooi voorbeeld, van hoe het gaat. Daar plus ik voor.
Men kiest eerst een bedrag, daar koop je een lidmaatschap mee.
Daarna kiest men hoe men wil betalen, de keuze valt op creditcard. Vul alle cardgegevens in +cvv nummer.
Deze gegevens gaan niet naar de websitehouder maar rechtstreeks naar International Card Services. Niemand anders dan de ICS krijgt het nummer te zien.
De overmaking van het bedrag vindt namelijk plaats via de Visa (of welke je dan ook hebt). De verkoper krijgt een bericht dat de betaling in orde is en ziet het bedrag op zijn rekening verschijnen. Daar speelt de verkoper, of het een ideële club, een boekenclub of een wandelvereniging is, geen enkele rol in. Een website die naar een cvv vraagt, alleen al als je je registreert, terwijl je nog niet eens iets in het winkelmandje hebt liggen, is niet gegarandeerd betrouwbaar. (Net iets anders dan: gegarandeerd niet betrouwbaar).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
JoanDArc: Maar hoe weet ik nu van die website dat het gaat zoals jij zegt? Ik zie op die website niet een apart invulgedeelte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de website die jij als voorbeeld geeft, staat een heel groot invul gedeelte.
http://www.c-kin.org/membership-individual-registration-form/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat zie ik, maar hoe weet ik dat die info ALLEEN naar de cc maatschappij gaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Via de betalingscontrole is dat beveiligd door o.a. de ICS.
International Card Services heeft uw Card automatisch geregistreerd voor Verified by Visa of MasterCard SecureCode. Hiermee zijn de transacties via internet veiliger.
Als u iets koopt bij een webwinkel die is aangesloten bij Verified by Visa of MasterCard SecureCode, moet u bij uw aankoop een wachtwoord of een e-Code invullen. De Cvv code dient men pas in te vullen bij de aankoop dus bij de betaling.
De uitgever van de Mastercard of Visacard kan dan controleren of de kaart van u is.
Deze code mag men niet invullen als het alleen om een registratie gaat.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus alléén bij het afronden van de betaling wordt gevraagd om het wachtwoord (de CVV-Code) van Verified by Visa of MasterCard SecureCode in te vullen

Toegevoegd na 8 minuten:
Deze code krijgt geen enkele websitehouder te zien.