Blijven de huidige Britse pond-muntstukken geldig na 2017?

In 2017 wordt het pond-muntstuk gewijzigd. Deze wordt o.a. anders van vorm en materiaal. Blijven de huidige muntstukken geldig? En hoe werkt dat dan met automaten die de muntstukken accepteren?

Picture for question
bamibal
9 jaar geleden
11.4K

Antwoorden (1)

De 'Bank Of England' zegt voor altijd oude biljetten te vergoeden/ruilen en dat deze nooit hun waarde zal verliezen, ik denk dat ook voor de oude pond gaat gelden. Dus voor eeuwig.... Er worden zo'n 400.000 automaten vervangen, met de hele operatie is ruim 100 miljoen pond gemoeid, en zal gefaseerd verlopen... uiteindelijk accepteert geen automaat de oude pond meer... BTW: Het ontwerp wordt aangepast om valsmunterij tegen te gaan, en tegelijk wordt het de veiligste munt ter wereld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Bij de Bank of England kun je alleen met bankbiljetten terecht, niet met munten.
Misschien kun je muntgeld straks bij banken wisselen. http://www.theguardian.com/money/2011/sep/09/old-coins-currency-minted-before-1947
Reddie
9 jaar geleden
Het valsemunters argument lijkt me geen hout te snijden.
Het namaken van munten kost veel te veel geld.
Je kunt beter briefjes vervalsen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Reddie: Ehm toch wel... "The Royal Mint has developed world-leading anti-counterfeiting technology which will enable Her Majesty’s Treasury to modernise the United Kingdom’s circulating currency with the production of a brand new £1 coin." "Today George Osborne, the Chancellor of the Exchequer, revealed that HM Treasury believes there is a strong case for introducing a new £1 coin to help reduce counterfeiting and ensure the integrity of the United Kingdom’s currency." http://www.royalmint.com/aboutus/news/the-new-1-pound-coin Vroeger werde de Thai Bath muntjes perfect geaccepteerd in sommige betaal machines als 2euro munten(NS, Frisdrank, Sigaretten) Je moet denken aan dat soort beveiliging...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thaise baht dus...