kan je kwijtschelding krijgen als beide partners in de wajong of wao zit die 3 kinderen hebben zonder baan?

Ik zit in de wao en ik woon samen met iemand die in de wajong is en we hebben 3 kinderen thuis waarvan eentje ia al 18 jaar oud die geen baan heeft. De kinderen kosten veel geld en nu krijgen we de ook rekening voor de gemeentelijk belastingen die bedraag 806 euro in totaal. Hoe kan ik toelichting krijgen voor gedeeltelijk kwijtscheding? Wat zijn de voorwaarden? Waar kan ik aankloppen om meer info te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, je kunt kwijtschelding krijgen voor de gemeentelijkr belasting. Je kunt de formulieren hiervoor bij de gemeente ophalen. De gemeente beslist dan of je daarvoor in aamerking komt.

Je moet onder of op het sociaal minimum zitten, om hier recht op te hebben, dat is de bijstandgrens. Je mag daar nog 10% boven zitten. Dan heb je recht op kwijtschelding, zit je daar 1 euro boven dan niet meer. Bij de meeste gemeenten is er wel een termijnbetaling mogelijk. Op de achterkant van de aanslag staat hoe je kwijtschelding aan kunt vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100