Wat zijn per maand ongeveer de uitgaven van een gezin met een minimum inkomen tot modaal cq 1,5 maal modaal?

Hierbij bedoel ik vaste lasten zoals huur, kleding, boodschappen, verzorging,verzekeringen,energie, afschrijving, auto, sparen, etc. dus eigenlijk alles.

In deze tijd van economische recessie moeten we allemaal de eindjes aan elkaar zien te knopen. Dus eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig hoe een ander dit doet.

Alvast mijn dank.

Toegevoegd na 1 uur:
Graag zie ik een financieel plaatje met cijfers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel kinderen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen. Zijn uit huis

Antwoorden (2)

Ik heb via Nibud een berekening gemaakt op basis van geschatte inkomens van beide partners. Misschien is dit een gemiddelde waarnaar je vroeg.
Zie de einduitslag:

Resultaten Basis Gemiddeld Sluitend Uw uitgaven
Inkomsten 3150 3150 3150
Vaste lasten 1484 1632 1632
Reserveringsuitgaven 287 885 885
Huishoud uitgaven 411 561 561
inkomsten-/-uitgaven968 72 72
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe hoog je inkomen is, maakt niet uit als je in en uit gave maar in balans zijn.
Dus alles opschrijven wat er in komt en vooral wat er uit gaat en dan kijken waar jij op kan minderen

Bezuinigen kan je het makkelijkste op luxe, nou is dat voor iedereen al weer anders dus moeilijk om te zeggen waar jíj op kan bezuinigen, een paar voorbeelden.
Vakantie, uit eten, cadeautjes (bij een grote verjaardagvierende familie ,vaak een flink bedrag per jaar), abbonnementen, uitgave voor dingen in huis.

De dagelijkse boodschappen: neem een vast bedrag per week op en dan niet meer pinnen dan houd je overzicht.
Kleding, bepaal ook hiervoor een vast bedrag.
Verzorging, valt bij mij alleen de kapper onder, de rest gaat van het huishoudgeld. Wij gaan al jaren naar de kappersschool waar je keurig geknipt wordt voor nog geen 8 euro.

Maar het belangrijkte is, heb overzicht over je uitgave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nellie3: wilde graag een financieel plaatje hierbij voor ogen hebben. Mede om te kunnen vergelijken hoe anderen hun geld besteden en wat hun prioriteiten zijn. Hier ben je deels al op ingegaan in de vorm van: Waar kan je op bezuinigen. In ieder geval dank voor je antwoord en een +1