Bestaan er creditcards die je kan laten blokkeren/pauzeren als je ze een lange tijd niet nodig hebt?

Ik wil een creditcard nemen, maar zal deze maar 2x per jaar gebruiken. Bestaan er creditcards die je tijdelijk kan laten blokkeren/pauzeren als je ze een tijd niet nodig hebt, zodat je in die periode niet bang hoeft te zijn voor diefstal of fraude?
Ik bedoel dus niet laten blokkeren omdat de kaart gestolen is of je fraude vermoedt, maar als voorzorgsmaatregel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Een creditcard laat je alleen blokkeren als je hem verliest of als het gestolen is. Verder ben je niet verplicht de kaart te gebruiken als je niet wilt. Je kan de kaart ook in een kluis of iets dergelijks bewaren als je dat wilt en is net zo effectief.