Kan je een leefloon krijgen met een samen wonende?

Kan je een leefloon krijgen met een samen wonende.Als je partner werkt fulltime en jij studeert nog kan je dan een leefloon krijgen.Zou je ook met iemand gaan samen wonen die minstens 12 jaar gaat studeren en waarvan de helft niet vergoed word?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leefloon ken ik alleen in België, ik ben zelf een Nederlandse jurist. Equivalent aan leefloon is in Nederland de bijstand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je, Ik zat me al af te vragen wat ik me bij leefloon moest voorstgellen.

Antwoorden (2)

Nee je krijgt in Nederland geen leefloon. Dit kent de Nederlandse wet niet. Mocht je behoefte hebben aan inkomsten dan kan je hiervoor een bijstands uitkering aanvragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je elkaars fiscale partner bent en de ander betaalt genoeg inkomstenbelasting dan kun je de algemene heffingskorting zelf ontvangen. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Je kunt hier voor het beste de BelastingTelefoon bellen tel: 0800 0543 (gratis nummer).