Worden mijn verlofuren (dagen) onterecht afgeboekt?

Ik werk op maandag en dinsdag 8 uur. Op woensdag, donderdag en vrijdag werk ik 5.335 uur. Als ik op vrijdag een dag verlof opneem, boekt mijn werkgever 8 uur verlof af. "want een dag, is een dag"......
Maar, mag dat zomaar? Ik werk normaal toch ook maar 5.335 uur? Waarom moet ik dan 8 uur inleveren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je zou je contract moeten nazien. Het lijkt me niet dat je voltijds werkt en lijkt me dus ook niet logisch dat je een volle dag moet afgeven.
Een verlofdag kan nooit 8 uren tellen (Pauze moet afgetrokken worden). Je zou best eens met uw vakbond samenzitten. Ze zetten u int zak ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Pauze heb je in je eigen tijd.
Computoon
9 jaar geleden
Inderdaad, of je moet een werkgever hebben die (ook) de middagpauze doorbetaalt.
Als je werkuren per dag vast liggen, moet voor een vrije vrijdag 5,335 (wel typisch dat op de seconde nauwkeurig bepaald is....) verlofuren worden afgeboekt, voor een maandag 8 en voor een volle week 32 uur. Je krijgt tenslotte ook maar 32/40 van de verlofrechten. Volgend de redenering van je baas ben je daar dan snel doorheen.
paulus811