Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden mijn verlofuren (dagen) onterecht afgeboekt?

Ik werk op maandag en dinsdag 8 uur. Op woensdag, donderdag en vrijdag werk ik 5.335 uur. Als ik op vrijdag een dag verlof opneem, boekt mijn werkgever 8 uur verlof af. "want een dag, is een dag"......
Maar, mag dat zomaar? Ik werk normaal toch ook maar 5.335 uur? Waarom moet ik dan 8 uur inleveren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
746

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zou je contract moeten nazien. Het lijkt me niet dat je voltijds werkt en lijkt me dus ook niet logisch dat je een volle dag moet afgeven.
Een verlofdag kan nooit 8 uren tellen (Pauze moet afgetrokken worden). Je zou best eens met uw vakbond samenzitten. Ze zetten u int zak ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Pauze heb je in je eigen tijd.
Computoon
9 jaar geleden
Inderdaad, of je moet een werkgever hebben die (ook) de middagpauze doorbetaalt.
Als je werkuren per dag vast liggen, moet voor een vrije vrijdag 5,335 (wel typisch dat op de seconde nauwkeurig bepaald is....) verlofuren worden afgeboekt, voor een maandag 8 en voor een volle week 32 uur. Je krijgt tenslotte ook maar 32/40 van de verlofrechten. Volgend de redenering van je baas ben je daar dan snel doorheen.
(Lees meer...)
paulus811
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding